Week 1 Benalmadena, Spanje

6 september 2019 - Benalmádena, Spanje

Mijn eerste week in Spanje. Wat was dit om te beginnen al een SUPER leuke week. Ik ben samen met mijn moeder en stiefvader naar hier gevlogen ( 24-08 ) en zijn vanuit het vliegveld met een huur auto naar ons hotel gegaan. De eerste dag zijn we met de auto langs mijn school en het appartement gereden zodat ik al wist waar het was ( en of dat het er allemaal wel echt was ).

25-08
De 2e dag ben ik naar Nueva Andalucia gegaan dit was bizar om te zien de duurste auto's en booten lagen daar aan de boulevard. Vervolgens zijn we naar Marbella oude stad gegaan. Dit was ook prachtig om te zien leuke oude straatjes met kleine winkeltjes. ( echt een aanrader )

26-08
De 3e dag zijn we al vroeg aangereden naar het dorpje Ronda, Spanje. Ik ben toen naar het mooiste uitzicht gegaan in Ronda dit was op een brug waar je meters ver naar beneden, weg kon kijken. Ook zijn we naar een stierenarena gegaan dit was erg gaaf om van binnen te zien en ook om meer te weten te komen over  de geschiedenis hiervan.

27-08
In de ochtend zijn wij Hannah en die moeder op wezen ophalen op het vliegveld. Vervolgens zijn wij langs de school gereden en meteen naar binnen gegaan, daar hebben we een korte rondleiding door de school gehad en besproken welke dagen/uren we aanwezig moeten zijn. We zijn toen ook uitgenodigd om vrijdag avond naar de ouderavond te komen zodat we al meteen kennis zouden maken met alle ouders. Ook zijn we die zelfde dag nog naar Mijas gereden. Hier zijn we met z'n 5e in een tuk tuk gestapt en hebben een rondleiding door gekregen.

28-08
In de ochtend hebben we een fietstocht gehad in Malaga en zijn langs bijzondere monumenten gekomen. We hebben toen geluncht bij een typisch Spaans restaurant, dit waren kleine tapas hapjes. In de middag hebben we een museum bezocht over de geschiedenis van Malaga. Daarna zijn we op het rooftop terras gaan zitten met een heerlijke cocktail en uitzicht op het appartement van de bekende filmster Antonio Banderas.

29-08
De wekker ging al vroeg want we gingen deze dag naar Granada dit was anderhalf uur rijden maar zeker de moeite waard. Ook hier hebben wij een fietstocht gedaan en ook weer prachtige dingen gezien/gehoord over Granada. Onderweg naar huis zijn we bij een super mooi wit dorpje gestopt Frigiliana, we zijn toen te voet naar boven gelopen langs allemaal leuke winkeltjes. Hier hebben we op een dakterras avond gegeten met een prachtig uitzicht.

30-08
Deze dag hebben we besteedt aan het regelen van vervoer vanuit ons appartement naar stage. We waren er al vlug achter dat te voet op met de fiets geen oplossing was omdat alles hier bergachtig is. We hebben toen de bus geprobeerd maar dit was ook geen optie we zouden dan 30 min moeten lopen en maar 6 minuten in de bus zitten. Na overleg  met onze ouders hebben we er toen toch voor gekozen om een scooter te huren. In de avond zijn we naar de ouderavond gegaan en hebben meteen kennisgemaakt met het team en de ouders. We hebben toen verteld wie we waren, en wat we kwamen doen.

31-08
We hebben de Caminito del Rey gelopen dit was een super gave ervaren maar ik zelf ga het nooit meer doen want ik had enorm veel last van hoogtevrees ( dus zeker geen aanrader voor mensen met hoogtevrees ). Toen we terug kwamen mochten we voor het eerst naar ons appartement dit was erg spannend. Maar het is een top appartement!!!!! Het was een zware dag dus zijn we in de avond ergens gaan uiteten en vroeg naar bed.

01-09
In de ochtend heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn familie. Daarna ben ik samen met Hannah en die moeder boodschappen gaan doen en hebben we het appartement verder ingericht.

Bedankt voor het lezen, volgende week meer over de stage. ( Bij het kopje foto's kun je mijn toegevoegde foto's vinden )
Groetjes xxxxxx